Γ΄ τάξη – Πόλεμος και Ειρήνη

  • Έλληνες ποιητές (ιστορικό – κοινωνική προσέγγιση  Β΄ Παγκοσμίου πολέμου με απαγγελίες, μελοποιημένα ποιήματα, ανεύρεση ιστορικών στοιχείων και κοινωνικών συνεπειών, σύνθεση κολάζ με βιογραφικά στοιχεία και έργα των ποιητών, αφιέρωμα στο Βρεττάκο).
  • Εικαστική προσέγγιση Picasso ( Guernica ,το περιστέρι της ειρήνης,το παιδί και το περιστέρι , ο ναός της ειρήνης ) κυβισμός, κυβιστικές δημιουργίες (σύνδεση με μαθηματικά ), ομαδικές ζωγραφιές από το τραγούδι «Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο»
  • Πηγές: διαδίκτυο ,βίντεο ,ιστορικοί  χάρτες ,μαρτυρίες, συνεντεύξεις φωτογραφικό υλικό για Β΄παγκόσμιο πόλεμο .
  • Παραγωγή γραπτού λόγου: γράφουν συνθήματα για την Ειρήνη, φτιάχνουν αφίσες, κατασκευάζουν ακροστιχίδες .
  • Δράσεις φιλαναγνωσίας: κωμωδίες του Αριστοφάνη (Ειρήνη και Εκκλησιάζουσες), δραματοποίηση ,παγωμένες εικόνες ,αναφορά σε έναν πόλεμο του αρχαίου κόσμου (αιτίες, συνέπειες Πελοποννησιακού Πολέμου ) Τρωικός πόλεμος (Ιστορία).
  • Ένα υπερρεαλιστικό ποίημα για την Ειρήνη από όλη την τάξη
  •  Ένα όπλο του Πολέμου , όπλο της Ειρήνης ( Ιστορία) – ζωγραφίζουν
  • την ασπίδα του Ήφαιστου για τον Αχιλλέα -ασπίδα της
  • Ένας αντιπολεμικός πίνακας( κυβισμός) .
  • Ταινιοθήκη : «Μια φορά κι έναν καιρό ήταν ο άνθρωπος» , « Ο σκύλος που έδιωξε τον πόλεμο», «Ξυπόλυτο Τάγμα)».
  • Δράση από το πρόγραμμα «Σχεδία» : τόσο διαφορετικοί και τόσο όμοιοι-συνυπάρχουμε ειρηνικά (ζωγραφίζουν την ανθρώπινη οικογένεια)
  • Διαδικτυακή έρευνα για σύγχρονους πολέμους και περιβαλλοντικές επιπτώσεις .
  • Παρουσίαση έρευνας σε ομαδικά γραπτά κείμενα (επιχειρηματολογικά και πραγματολογικά).